Blogopmaak

Wachtrij

Peter Otte • sep. 29, 2022

This is a subtitle for your new post

Je wilt contact met je energiemaatschappij, Warmtenet Ennatuurlijk in Eindhoven, maar das nog niet zo eenvoudig…


Online je mailadres invoeren en het vermeende wachtwoord om in te loggen op ‘Mijn Warmte’ werkt niet. Het mailadres wordt niet herkend. Hoeveel mailadressen je ook invoert…


Eerst stuur je een mailtje aan de klantenservice, waar je na een week nog geen antwoord op hebt.


Dan maar bellen. Na het intoetsen van het 085-nummer krijg je te horen dat ‘door een welverdiende vakantie van een deel van onze medewerkers’ de wachttijd kan oplopen. ,,De medewerkers die nog niet met vakantie zijn doen hun uiterste best u zo snel mogelijk te helpen.’’


Een heel originele maar ook valse manier om te zeggen dat de boel gewoon overbelast is. Gebrek aan personeel.


Dan begint het aftellen met een overal gebruikt en irritant pauzemuziekje, pompadom, pompadom, pompadompapalala. ,,U bent op positie nummer 20-8, u staat in de wachtrij.’’Na het terug tellen van 8 naar 0 denk je aan de beurt te zijn in wachtrij 20, maar nee, dan gaat het aftellen verder. Positie nummer 19, 18, 17, 16, 15, etc…


Ondertussen ben je ruim een uur verder… En elke keer dat wachtmuzakje… De twijfel slaat toe, zal ik ophangen? Maar dan zakt de teller rap naar positie nummer 11, 10, 9. Toch maar blijven hangen. Het is een lokaal nummer dus geen hoge belkosten.


Ondertussen Whatsapp proberen. ,,Bedankt voor jouw bericht! Stuur alvast jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en je vraag. Dan pakken wij jouw gegevens erbij en helpen we je zo snel mogelijk.’’ Na dat te hebben ingevuld begint ook daar het lange wachten…zonder enige reactie…


De mobiel loopt leeg op het wachtbellen. Snel aan de oplader dus. En dan stokt het terugtellen op positie nummer 4. Positie 3, 2, 1 en uiteindelijk contact duurt wederom erg lang. Maar dan na bijna twee uur wachten helpt een vriendelijk Brabantse me aan de gewenste toegang. En kan ik de échte meterstand doorgeven én mijn voorschot verlagen van 120 naar 77 euro per maand. De meteropnemer is al sinds februari 2022 niet meer langs geweest.


Ennatuurlijk gebruikt de natte vinger in eigen voordeel.



door Peter Otte 24 apr., 2023
Sinds een aantal jaren kun je bij supermarkten als Albert Heijn zelf je boodschappen scannen. Via de app op je telefoon of via een zelfscankassa bij de uitgang van de winkel. Heel handig als je de lange rijen bij de kassa’s met volle winkelkarren wilt vermijden. Maar sinds enige tijd is AH erachter gekomen dat er bij de zelfscan gestolen wordt. Niet alle boodschappen worden gescand. En dus is de behulpzame jongedame bij de zelfscankassa’s gepromoveerd tot caissière. Voorheen checkte ze steeksproefsgewijs 3-5 artikelen. Zo kon je meestal zonder check de winkel uit. En bij een onverhoopte check pakte ze random wat boodschappen om te zien of je die wel had ingescand. En was je ook snel klaar. De zelfscan is bijna een normale kassa Nu is dat héél anders. Bijna dagelijks worden klanten gecontroleerd en wordt bijna de gehele tas overhoopgehaald. Had je zorgvuldig de zware spullen onderin en het zacht fruit en de eieren bovenop, na de check is je tas een zootje. Plus, de personeelsleden die voor de scancheck vrij dicht naast je komen staan ruiken soms niet al te fris meer na een lange werkdag. En ik ging juist voor wat ‘afstand’ uit de lange rij met vaak ook minder fris ruikend volk. De zelfscan was ‘my guilty pleasure’. Maar nu helaas niet meer. Ik begrijp best dat diefstal niet leuk is en dat je steekproefsgewijs moet controleren. Maar 12 van de 13 boodschappen nogmaals uit de tas halen en scannen?? Dan is de zelfscan gewoon een normale kassa geworden en kun je beter daadwerkelijk weer dáár in de rij aansluiten. De riekende medemens dan maar voor lief nemend. Hoef je je tas maar één keer in te pakken…
door Peter Otte 07 dec., 2022
De donkere weken van december
door Peter Otte 01 aug., 2022
Het is maar wat jij vindt dat onkruid is
Eindredactie | spelling
door Peter Otte 31 jan., 2022
Eindredactie en tekstcorrectie, o zo nuttig Steeds meer ondernemers gaan het nut inzien van zichtbaarheid op LinkedIn. Ze publiceren dus zelf teksten over en uit hun vakgebied en reageren ook op anderen. De keren dat ik ze dan een persoonlijk bericht stuur met een tip om de tikfouten eruit te halen zijn legio. Ieder zijn vak natuurlijk en er zijn zat mensen die dyslectisch zijn. Maar als je als advocaat of coach klanten zoekt is het niet écht slim om jezelf op LinkedIn te laten zien als taalbarbaar. Veel van die potentiële klanten zullen namelijk wél belang hechten aan een goed taalgebruik. Die zoeken dan een straatje verder. Slecht schrijven tast je betrouwbaarheid aan, ook als vakspecialist. ,,Als die advocaat al niet foutloos kan schrijven, hoe moet hij mij dan verdedigen bij de rechtbank?'' Eindredactie In de 22 jaar dat ik bij Rotterdams Dagblad en AD werkte deden wij op de deelredacties zelf onze eigen eindredactie. Alleen de stukken die 'naar voren' gingen, naar de pagina 3 of de voorpagina, passeerden de centrale eindredactie. We moesten als buitenland- en economieredacteur dan ook verdomde goed opletten vóór de pagina naar de drukkerij gestuurd werd. Dat foutloos doorgeven is er ingestampt. En toen hadden we nog geen Google dat antwoord wist op alle spellingsvragen. Het Groene Boekje en de Dikke van Dale waren onze bijbels. En ons eigen taalgevoel natuurlijk. Als je je als ondernemer al over de schroom hebt heen gezet om zelf te gaan schrijven is het natuurlijk een kwelling om steeds te horen dat je niet foutloos spelt of schrijft. Door mijn jarenlange ervaring als eindredacteur kan juist ík je daar prima mee helpen en dat kost je écht de kop niet. Een strippenkaart tekstcorrectie en eindredactie biedt zoveel rust en kansen om juist wél die ideale klant aan te spreken met je bijdrages op LinkedIn. Je gaat er in omzet dus op vooruit en ik verdien mezelf dubbel en dwars terug. Tekstcorrectie Je koopt bij mij 5 uur eindredactie en tekstcorrectie in en dan doe ik je nog een half uur extra cadeau. Ik maak een strippenkaart op jouw naam aan voor 22 kwartieren en elke keer als je me een LinkedIn-bijdrage mailt zet ik de stopwatch aan. En die tik ik weer uit als ik met je tekst klaar ben. Vaak is dat al binnen een half uur. Soms zelfs al binnen een kwartier. Dat ligt aan de lengte en de kwaliteit van de basistekst. Met die 22 kwartieren doe je dus best lang en je kunt er veel teksten voor insturen. Als ik klaar ben vink ik de gebruikte strippen op je strippenkaart af en krijg je de correcte tekst retour. Die kun je dan direct op je LinkedIn plaatsen. Onder je eigen naam natuurlijk. En hetzelfde geldt voor een zelfgeschreven blog of foldertekst. Ook die kijk ik graag voor je na. Zo krijg je een regelmatige stroom van foutloze bijdragen op je LinkedIn die gestaag klanten voor je werft. Dat ik er ook nog wat mee verdien is alleen maar een win-win-situatie...;-)
door Peter Otte 17 nov., 2021
De term Samenleving is 20 maanden later door Tweedeling vervangen...
door Peter Otte 02 nov., 2021
B van Bernard nu B van Bo, F van Ferdinand nu F van Fatima
door Peter Otte 26 jul., 2021
Alleen personen kunnen aanwezig zijn!
Achter de bal, rubriek Kasteelnieuws Sparta-Rotterdam
door Peter Otte 09 jun., 2021
Op je 20e ineens op jezelf gaan wonen, dat is snel volwassen worden
Blog, hoe begin je dat?
door Peter Otte 25 feb., 2021
Hoe begin je een blog?
Taal is ook een methode om mensen te beïnvloeden
door Peter Otte 25 jan., 2021
Hoe de corona-pandemie in ieders hoofd ging zitten
Meer posts
Share by: