Over

Journalist en tekstschrijver
OVER PETER OTTE


Journalist Peter Otte

Journalist, tekstschrijver, duider  en analist  

Ik ben Peter Otte en al sinds mijn vroege jeugd bezig met schrijven. Na een studie politicologie ben ik 22 jaar lang dagbladjournalist geweest bij Rotterdams Nieuwsblad, Rotterdams Dagbad en AD.


Na de stadverslaggeving bij het RN werd ik in 1990 redacteur Buitenland bij het gefuseerde Rotterdams Dagblad. De Joegoslavische oorlog, De Amerikaanse presidenten Clinton en G.W. Bush, de Franse presidenten Mitterand en Chirac, ik maakte ze dagelijks mee en schreef er over.


In 2000 begon ik op de pagina Digitaal met het duiden van de digitale revolutie. Wat is internet, met een kleine i. Wat betekent mobiele telefonie voor ons en hoe ga je om met een platte televisie. Tien jaar lang begeleidde ik de lezer naar een steeds bekender en vertrouwder weg.


Na mijn vertrek bij de krant in december 2010 heb ik het schrijven even geparkeerd en stortte me vol op mijn webwinkel, phonextra.nl, met smartphones, tablets en andere telecomartikelen. Sinds 2012 ook als preferred telecom-partner van Bol.com.


Maar sinds 2019 is het vlammetje weer opgelaaid en kookt het schrijversbloed weer als nooit tevoren. En help ik ondernemers graag hun boodschap naar buiten goed neer te zetten. Met teksten waar ze wat aan hebben en die duiden wat ze doen en willen overbrengen.

Als JOUW woorden inhoud krijgen.


Diensten


Je weet dat bloggen belangrijk is om je klanten te laten zien dat jíj de expert bent op je vakgebed. Maar ja, dat schijven en dat ook nog met regelmaat. Ik neem je die stress uit handen en zorg voor de juiste teksten én de regelmatige plaatsing.
Het mooiste van jouw bedrijf in woorden vatten. Hoe leuk is dat. Maar hóe doe je dat? Gewoon mij even bellen, dan komt het goed. Dan kom ik langs en leg je uit wat je wilt. En dan maak ik er een mooi verhaal van. En als het goed is bevallen doen we het nog een keer en nog een keer. Telkens andere onderwerpen. Dat scoort!

Klantinterviews zijn belangrijk voor je betrouwbaarheid als leverancier. De beste ambassadeur voor je bedrijf is je klant. Immers als je klant tevreden is kan hij of zij je alleen maar aanbevelen bij anderen. En dat levert je dan weer nieuwe klanten op. Je tevreden klant zijn of haar verhaal laten vertellen is dus uiterst nuttig. 

Gevonden worden op de termen die jij wil. Én daarbij je websitebezoekers van goede informatie voorzien. Die twee samen leveren goede webteksten op. Websteksten die van je bezoeker een klant maken. En dus zorgen voor omzet. Als je dat wilt moet je vooral even een afspraak maken.

Zelf je teksten schrijven ? Prima, doen! Maar wel vervelend als je dan gewezen wordt op tikfouten of vreemde zinsconstructies. Dan kun je mij die tekst beter even laten nakijken. Tegen uurtarief, maar ik reken vaak ook minder dan een uur. Al naar gelang de lengte van de tekst kan het ook een half uur of drie kwartier worden.

Share by: